Нарматыўныя прававыя дакументы і праграмна-якая плануе дакументацыя выхавання
- ІНСТРУКТЫЎНА-МЕТАДЫЧНАЕ ПІСЬМО МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ «Аб дзейнасці ўстаноў дашкольнай, агульнай сярэдняй і спецыяльнай адукацыі, структурных падраздзяленняў устаноў абласных (Мінскага гарадскога) выканаўчых камітэтаў, гарадскіх, раённых выканаўчых камітэтаў, мясцовых адміністрацый раёнаў у гарадах, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў сферы адукацыі, пры арганізацыі адукацыйнага працэсу для вучняў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў 2024/2025 навучальным годзе»
- Праект Праграмы бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі на 2021-2025 гады
- Інструктыўна-метадычнае пісьмо аб арганізацыі класнага кіраўніцтва і працы куратара вучэбнай групы ва ўстановах адукацыі
- Канцэпцыя дзіцячага адпачынку і аздараўлення ў Рэспубліцы Беларусь (зацверджана пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 2016/02/15)
- Праграма выхавання дзяцей, якія дасягнулі высокіх паказчыкаў у вучэбнай і грамадскай рабоце (зацверджана пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.05.2011 № 336)
- Праграма выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні (зацверджана пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.05.2011 № 336)
- Праграма выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў асаблівых умовах выхавання (зацверджана пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.05.2011 № 336)
- Праграма выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы (зацверджана пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.05.2011 № 336)
- Інструктыўна-метадычнае пісьмо «Аб дадатковых мерах па ўдасканаленні работы ўстаноў адукацыі ў шосты школьны дзень»
метадычныя рэкамендацыі
- Метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі дзейнасці савета ўстановы адукацыі па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх
- Планаванне выхаваўчай работы ў класе і яе ўлік
- Рэкамендацыі па арганізацыі дзейнасці класнага кіраўніка
- Прыкладны структурная мадэль вядзення дакументацыі якая рэгламентуе арганізацыю выхаваўчай работы ва ўстанове агульнай сярэдняй адукацыі
- Метадычныя рэкамендацыі: «Арганізацыя эфектыўнага ўзаемадзеяння ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі з сям'ёй»
- Метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі і правядзенні інфармацыйных гадзін ва ўстановах адукацыі
- Метадычныя рэкамендацыі па правядзенні рэспубліканскай патрыятычнай акцыі "Я - грамадзянін Беларусі"
- Рэкамендацыі па выкарыстанні дзяржаўнай сімволікі ва ўстановах адукацыі
- Рэкамендацыі «Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»
- Метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі работы з навучэнцамі, бацькамі вучняў (законнымі прадстаўнікамі) па вучэбных прадметах, мерапрыемстваў прафарыентацыйнай накіраванасці ў шосты школьны дзень
- Метадычныя рэкамендацыі па міжведамасным узаемадзеянні суб'ектаў прафілактыкі ў пытаннях выяўлення дзяцей, якія апынуліся ў небяспечнай сітуацыі (зацверджаны Міністрам адукацыі Рэспублікі Беларусь Карпенка І. В. 14 снежня 2017 году)
- Прыкладнае палажэнне аб вучэбнай бізнес-кампаніі установы агульнай сярэдняй адукацыі і ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі Рэспублікі Беларусь (дадатак 4 да Інструктыўна-метадычнаму ліста «Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2017/2018 навучальным годзе»)
- Рэкамендацыі па падрыхтоўцы і правядзенні святкавання 75-й гадавіны вызвалення Рэспублікі Беларусь ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў і Перамогі савецкага народа ў Вялікай Айчыннай вайне ва ўстановах адукацыі Рэспублікі Беларусь
- Метадычныя рэкамендацыі па правядзенні ў адукацыйных установах дзяржаў - удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў адзінага ўрока памяці, прысвечанага годзе 75-годдзя Перамогі ў Вялікай Айчыннай вайне 1941-1945 гадоў
- Пералік экскурсійных аб'ектаў, рэкамендуемых для наведвання навучэнцамі ў рамках правядзення вучэбных і факультатыўных заняткаў, пазакласных мерапрыемстваў
Навучальныя праграмы факультатыўных заняткаў выхаваўчай накіраванасці
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў «Правілы ў маім жыцці» для II-IV класаў устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў «Вучымся жыць у міры і згодзе» для V-VIII класаў устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў «Мы - самі» для V-VIII класаў устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў «Краязнаўства» для VI–IX класаў устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў "Асновы экалогіі і прафесійнае будучыню» для IX (Х) класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў «Падрыхтоўка валанцёраў да рэалізацыі падыходу" роўны навучае роўнага "для IX (X, XI) класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў «Падрыхтоўка школьніка - лідэра і арганізатара дзіцячага, моладзевага і грамадскага аб'яднання» для IX (X) класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў "Асновы сучаснага этыкету» для IX (X, XI) класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
- Вучэбная праграма факультатыўных заняткаў «Асновы сямейнага жыцця» для IX-XI класаў устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
Вучэбна-метадычная літаратура
- Пералік вучэбна-метадычнай літаратуры па выхаваўчай працы для ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі і ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі на 2020/2021 навучальны год
- Арганізацыя школьнай службы медыяцыі: дапаможнік для педагогаў устаноў агул. асяроддзяў. адукацыі з беларус. і рус. яз. мовай навучання / Л. І. Лугаўцова, Ю. Н. Ягорава. Мінск: Нац. ін-т адукацыі, 2017
- Электронны вучэбна-метадычны дапаможнік «Прафілактыка залежнага паводзінаў» (аўтар В. А. Хрыптовіча, аб'ём 658 МБ)
- Псіхалагічная дыягностыка адаптацыі дзяцей і бацькоў да ўсынаўлення: дапаможнік для педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыял. социал.-пед. устаноў, спецыялістаў органаў аховы дзяцінства упраўленняў (аддзелаў) адукацыі, спорту і турызму / Ю. Ф. Лахвіч, О. С. Головнёва. Мінск: Нац. ін-т адукацыі, 2015.
- Падрыхтоўка лідэраў дзіцячых і моладзевых грамадскіх аб'яднанняў ва ўстановах адукацыі: дапаможнік для педагогаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання, устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі / М. Я. Мінаў. Менск: Нацыянальны інстытут адукацыі, 2018
- Прафілактыка дэвіянтнага паводзін непаўналетніх у школе і сям'і: дапаможнік для педагогаў устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання, устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі / Т. В. Ничишина. Менск: Нацыянальны інстытут адукацыі, 2018
- Прафілактыка хатняга гвалту: дапаможнік для настаўнікаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай мовай навучання / М.М.Якаўлева [і інш.]. Мінск: Чатыры чвэрці, 2015
- Ранняя прафілактыка хатняга гвалту: дапаможнік для педагогаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі / Г. Л. Казлова. Мінск: Чатыры чвэрці, 2015
Артыкулы па тэорыі і практыцы выхавання
- Феномен выхаваўчага прасторы ў сучаснай адукацыйнай практыцы
- Ролю і месца сацыяльна-педагагічнага суправаджэння ў забеспячэнні пераемнасці выхавання ў выхаваўча-аздараўленчых установах адукацыі
- Навукова-метадычныя падставы арганізацыі полікультурнай адукацыі і выхавання ў школе
- Міжкультурная ўзаемадзеянне ў сучаснай парадыгме выхавання: генезіс паняццяў
- Тэарэтычныя падыходы да стварэння выхаваўчага прасторы ў сучаснай адукацыйнай асяроддзі
- Тэхналогіі выхавання: сутнасць і праектаванне
Бяспечныя паводзіны на чыгунцы
Матэрыялы (плакаты і відэаролікі), адабраныя падчас маладзёжнага конкурсу «Разам супраць карупцыі!»