Што такое апякунская савет і хто прымае рашэнне аб яго стварэнні?
Апякунскі савет з'яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі, які прызначаны аказваць садзейнічанне ў забеспячэнні яе дзейнасці і развіцця, ажыццяўляць грамадскі кантроль за зборам і расходаваннем дабрачынных ахвяраванняў, якія паступаюць на рахунак школы ад фізічных і юрыдычных асоб, зацікаўленых у развіцці школы. Апякунскі савет прымае рашэнні па парадку выкарыстання гэтых сродкаў дапамогі.
Рашэнне аб стварэнні апякунскага савета прымаецца ініцыятыўнай групай, у склад якой могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.
Якім дакументам рэгламентуецца дзейнасць
апякунскіх саветаў у Рэспубліцы?
Дзейнасць апякунскіх саветаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскім савеце ўстановы адукацыі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 146.
Хто ўзначальвае апякунскі савет?
Хто ўваходзіць у склад апякунскага савета школы?
Вышэйшым органам кіравання папячыцельскім саветам з'яўляецца агульны сход. Узначальвае агульны сход апякунскага савета старшыня апякунскага савета, які выбіраецца на 3 гады. Старшыня дзейнічае ад імя апякунскага савета без спецыяльных паўнамоцтваў, прадстаўляе яго перад школай, дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі. Старшыня арганізуе работу папячыцельскага савета і забяспечвае яго дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Апякунскім саветам абіраецца намеснік старшыні і сакратар апякунскага савета (адказвае за вядзенне справаводства).
Членамі апякунскага савета могуць быць грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне, якія дасягнулі васемнаццацігадовага ўзросту, якія выконваюць патрабаванні дадзенага Палажэння, юрыдычныя асобы, якія дзейнічаюць праз сваіх прадстаўнікоў. Прадстаўнікі юрыдычнай асобы прымаюць удзел у рабоце апякунскага савета на падставе сваіх службовых паўнамоцтваў або даверанасці.
У склад апякунскага савета могуць уваходзіць прадстаўнікі дзяржаўных органаў, органаў мясцовага самакіравання, арганізацый розных формаў уласнасці, прадпрымальніцкіх і навуковых колаў, сродкаў масавай інфармацыі, грамадскіх аб'яднанняў і асацыяцый, у тым ліку і замежных, педагагічныя работнікі, навучэнцы і выхаванцы, іх бацькі, іншыя асобы, зацікаўленыя ва ўдасканаленні дзейнасці і развіцці ўстановы адукацыі.
Для кіравання бягучай дзейнасцю Апякунскага савета выбіраецца Праўленне.
Якія паўнамоцтвы апякунскага савета?
Апякунскі савет вызначае парадак выкарыстання паступілі сродкаў. Старшыня апякунскага савета падпісвае ўсе неабходныя дакументы і нясе адказнасць за прыняты парадак выкарыстання дабрачынных сродкаў. Па выніках справаздачнага перыяду апякунскі савет дае інфармацыю аб выкарыстанні фінансавых сродкаў усім зацікаўленым асобам, бацькам і супрацоўнікам школы.
На рашэнне якіх задач накіравана
дзейнасць апякунскіх саветаў?
Асноўнымі мэтамі апякунскага савета з'яўляюцца:
кансультацыйная падтрымка па фінансавым, эканамічным, юрыдычным і гаспадарча-будаўнічых пытаннях;
удзел у стварэнні і рэалізацыі фінансава-гаспадарчай праграмы развіцця школы;
прыцягненне дабрачынных сродкаў для забеспячэння годных умоў для рэалізацыі адукацыйнага працэсу.
Задачамі дзейнасці апякунскага савета з'яўляюцца:
- садзейнічанне ўстанове адукацыі ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, забеспячэнні якасці адукацыі;
- распрацоўка і рэалізацыя планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах ўстановы адукацыі;
- садзейнічанне ў паляпшэнні ўмоў працы педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
- вызначэнне напрамкаў, форм, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскага савета, у тым ліку на:
- умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы;
- удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў;
-правядзенне спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;
- іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам;
- садзейнічанне ва ўсталяванні і развіцці міжнароднага супрацоўніцтва ў сферы адукацыі;
- мэтавае выкарыстанне сродкаў папячыцельскага савета.
Апякунскі савет мае права:
- атрымліваць інфармацыю аб дзейнасці школы ад яе кіраўніка, а пры неабходнасці - яго намеснікаў, педагагічных работнікаў;
- уносіць прапановы адміністрацыі ўстановы адукацыі па стварэнні аптымальных умоў для навучання і выхавання навучэнцаў ва ўстанове адукацыі, у тым ліку па ўмацаванні іх здароўя і арганізацыі харчавання; разглядаць іншыя пытанні, аднесеныя да кампетэнцыі апякунскага савета статутам адукацыйнай установы;
- ажыццяўляць кантроль за выкарыстаннем мэтавых узносаў і добраахвотных ахвяраванняў юрыдычных і фізічных асоб на патрэбы ўстановы адукацыі.
На што канкрэтна могуць быць выкарыстаны фінансавыя сродкі?
Пазабюджэтныя сродкі выкарыстоўваюцца на:
удасканаленне матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыі (добраўпарадкаванне і абсталяванне памяшканняў, тэрыторыі і т. д.);
арганізацыю спартыўна-масавых, культурна-забаўляльных і турысцка-эксурсійных мерапрыемстваў;
забеспячэнне бяспекі навучэнцаў і супрацоўнікаў установы адукацыі;
заахвочванне асобных навучэнцаў і класаў за поспехі ў вучобе, спартыўнай і грамадскай жыцця ўстановы адукацыі;
аплату іншых артыкулаў выдаткаў, не прадугледжаных бюджэтным фінансаваннем.
Як фармуюцца фінансавыя сродкі апякунскага савета?
Фонд апякунскага савета школы фарміруецца з наступных крыніц:
Фінансавыя сродкі апякунскага савета фарміруюцца з добраахвотных узносаў, якія залічваюцца на бягучы (разліковы) рахунак
па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі, і выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскага савета.
Добраахвотны штогадовы бацькоўскі ўзнос;
Сродкі, атрыманыя за здачу другаснай сыравіны (макулатура, металалом, ПЭТ-тара і інш.);
Сродкі, атрыманыя за аказанне вучням дадатковых платных адукацыйных паслуг;
Спонсарская дапамога ад трэціх асоб (іншых арганізацый).
Якую яшчэ дапамогу вы можаце аказаць установе адукацыі?
- аказанне кансультацый;
- прадастаўленне інфармацыйных паслуг;
- дарэнне кніг у школьную бібліятэку;
- дарэнне гульнявых і метадычных дапаможнікаў;
- набыццё мэблі і тэхнікі;
- перадача будаўнічых матэрыялаў і гаспадарчых сродкаў;
- купля канцылярскіх тавараў і т. д.
Любы падарунак школе (праектар, кампутар, мэбля) абавязкова ставіцца на баланс школы.
Ці могуць члены бацькоўскага камітэта ініцыяваць збор (пералік) грашовых сродкаў установе адукацыі?
Міністэрства адукацыі ў адпаведным лісце ва ўпраўленні адукацыі аблвыканкамаў, Камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама асабліва звярнула ўвагу на недапушчальнасць выканання функцый апякунскага савета членамі бацькоўскага камітэта.
Ці мае права кіраўнік установы адукацыі прыцягваць для фінансавання школы сродкі бацькоў?
У адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі фінансаванне ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі можа ажыццяўляцца з розных крыніц, не забароненых заканадаўствам. Для вырашэння актуальных задач устаноў агульнай сярэдняй адукацыі кіраўнік ва ўзаемадзеянні з папячыцельскім саветам мае права прыцягваць дадатковыя крыніцы фінансавання, у тым ліку спонсарскую дапамогу і сродкі бацькоў. Бацькоўская дапамога можа аказвацца толькі на добраахвотнай аснове. Пералік сродкаў ажыццяўляецца па квітанцыі на разліковы рахунак установы адукацыі.
Інфармацыя аб рабоце апякунскага савета і абароце грашовых сродкаў-галосная.
Вы можаце з ёй быць азнаёмленыя ў любы час ва ўстанове адукацыі.
З пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 25 ліпеня 2011 г. № 146 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб апякунскім савеце ўстановы адукацыі" можна азнаёміцца: ссылка