Інтэграцыя (лац. Integer - цэлы) - прыняцце індывіда іншымі членамі групы.
Інтэграванае навучанне і выхаванне – арганізацыя спецыяльнай адукацыі, пры якой навучанне і выхаванне асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ажыццяўляецца адначасова з асобамі, якія не адносяцца да асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (Кодэкс Рэспублікі Беларусь Аб адукацыі).
Інтэграванае навучанне і выхаванне ў Рэспубліцы Беларусь можа быць арганізавана ў дашкольных установах адукацыі і ў сярэдніх школах.
У сярэдніх школах могуць быць адкрыты класы інтэграванага навучання і выхавання, у дашкольных установах могуць быць адкрыты групы інтэграванага навучання і выхавання.
Мэта інтэграванага навучання:
- садзейнічаць паспяховай сацыялізацыі вучняў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.
Задачы інтэграванага навучання:
- асваенне зместу адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі спецыяльнай адукацыі;
- выпраўленне і (або) паслабленне наяўных у навучэнцаў фізічных і (або) псіхічных парушэнняў;
- забеспячэнне сацыяльна-псіхалагічнай падтрымкі навучэнцам і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі;
- стварэнне спецыяльных умоў для атрымання спецыяльнай адукацыі навучэнцамі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
- фарміраванне і развіццё здольнасці да прафесійнага самавызначэння;
- фарміраванне пазітыўна арыентаванай асобы;
- прафілактыка дэвіянтнага паводзін у навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.
Класы інтэграванага навучання і выхавання:
- поўнай напаўняльнасці;
- няпоўнай напаўняльнасці.
Колькасць навучэнцаў з ОПФР у класах інтэграванага навучання поўнай напаўняльнасці
Напаўняльнасць класаў інтэграванага навучання і выхавання не павінна перавышаць 20 вучняў, з іх:
- не больш за тры асобы з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця парушэннямі аднастайнага характару - пры навучанні і выхаванні дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю, або нечуючых дзяцей, або невідушчых дзяцей, або дзяцей з парушэннямі функцый апорна-рухальнага апарата (са значным і рэзка і рэзка выяўленым парушэннем перамяшчэння або яго адсутнасцю);
- не больш за шэсць асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця з парушэннямі аднастайнага характару са слабым слыхам дзяцей, або са слабым зрокам дзяцей, або дзяцей з цяжкімі парушэннямі гаворкі, або дзяцей з парушэннямі псіхічнага развіцця (цяжкасцямі ў навучанні);
- не больш за чатыры асобы з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця з рознымі (не больш за дзве) парушэннямі развіцця (Кодэкс Рэспублікі Беларусь Аб адукацыі Гл.57, арт.268, п.14.1-14.3).
Арганізацыя адукацыйнага працэсу ў класах інтэграванага навучання і выхавання поўнай напаўняльнасці
Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі і адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю ажыццяўляюць настаўнік-дэфектолаг па прадметах базавага кампанента (руская мова, матэматыка, беларуская мова).
Настаўнік-дэфектолаг праводзіць заняткі ў асобным, абсталяваным неабходным вучэбна-метадычным абсталяваннем, кабінеце з 3-6 навучэнцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.
Арганізацыя адукацыйнага працэсу ў класах інтэграванага навучання і выхавання няпоўнай напаўняльнасці
Клас інтэграванага навучання і выхавання няпоўнай напаўняльнасці ствараецца, калі колькасць дзяцей з АПФР меншая, чым указана ў Кодэксе Рэспублікі Беларусь Аб адукацыі (гл. вышэй).
У класе інтэграванага навучання і выхавання няпоўнай напаўняльнасці адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі і адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю адукацыйны працэс ажыццяўляе настаўнік, а настаўнік-дэфектолаг праводзіць карэкцыйныя заняткі.