Новости проекта
С праздником вас, с 1 сентября!
Лето на финише, а мы — на старте нового учебного года!
С окончанием учебного года!
Выставление четвертных отметок
Согласование ГИАЦ
Аттестат соответствия системы защиты информации
Архив электронного дневника.
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by

Інтэграванае навучанне і выхаванне

Дата: 19 мая 2022 в 12:03, Обновлено 3 октября 2022 в 10:38
Автор: Дудко М. А.

Інтэграцыя  (лац. Integer - цэлы) - прыняцце індывіда іншымі членамі групы.

 Інтэграванае навучанне і выхаванне  – арганізацыя спецыяльнай адукацыі, пры якой навучанне і выхаванне асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ажыццяўляецца адначасова з асобамі, якія не адносяцца да асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (Кодэкс Рэспублікі Беларусь Аб адукацыі).

 Інтэграванае навучанне і выхаванне ў Рэспубліцы Беларусь можа быць арганізавана ў дашкольных установах адукацыі і ў сярэдніх школах.

У сярэдніх школах могуць быць адкрыты класы інтэграванага навучання і выхавання, у дашкольных установах могуць быць адкрыты групы інтэграванага навучання і выхавання.

 Мэта інтэграванага навучання:

  • садзейнічаць паспяховай сацыялізацыі вучняў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

Задачы інтэграванага навучання:

  • асваенне зместу адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі спецыяльнай адукацыі;
  • выпраўленне і (або) паслабленне наяўных у навучэнцаў фізічных і (або) псіхічных парушэнняў;
  • забеспячэнне сацыяльна-псіхалагічнай падтрымкі навучэнцам і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі;
  • стварэнне спецыяльных умоў для атрымання спецыяльнай адукацыі навучэнцамі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
  • фарміраванне і развіццё здольнасці да прафесійнага самавызначэння;
  • фарміраванне пазітыўна арыентаванай асобы;
  • прафілактыка дэвіянтнага паводзін у навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

 Класы інтэграванага навучання і выхавання:

  • поўнай напаўняльнасці;
  • няпоўнай напаўняльнасці.

 
Колькасць навучэнцаў з ОПФР у класах інтэграванага навучання поўнай напаўняльнасці

Напаўняльнасць класаў інтэграванага навучання і выхавання не павінна перавышаць 20 вучняў, з іх:

  • не больш за тры асобы з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця парушэннямі аднастайнага характару - пры навучанні і выхаванні дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю, або нечуючых дзяцей, або невідушчых дзяцей, або дзяцей з парушэннямі функцый апорна-рухальнага апарата (са значным і рэзка і рэзка выяўленым парушэннем перамяшчэння або яго адсутнасцю);
  • не больш за шэсць асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця з парушэннямі аднастайнага характару са слабым слыхам дзяцей, або са слабым зрокам дзяцей, або дзяцей з цяжкімі парушэннямі гаворкі, або дзяцей з парушэннямі псіхічнага развіцця (цяжкасцямі ў навучанні);
  • не больш за чатыры асобы з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця з рознымі (не больш за дзве) парушэннямі развіцця (Кодэкс Рэспублікі Беларусь Аб адукацыі Гл.57, арт.268, п.14.1-14.3).

Арганізацыя адукацыйнага працэсу ў класах інтэграванага навучання і выхавання поўнай напаўняльнасці

Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі і адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю ажыццяўляюць настаўнік-дэфектолаг па прадметах базавага кампанента (руская мова, матэматыка, беларуская мова).

Настаўнік-дэфектолаг праводзіць заняткі ў асобным, абсталяваным неабходным вучэбна-метадычным абсталяваннем, кабінеце з 3-6 навучэнцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

 

Арганізацыя адукацыйнага працэсу ў класах інтэграванага навучання і выхавання няпоўнай напаўняльнасці

Клас інтэграванага навучання і выхавання няпоўнай напаўняльнасці ствараецца, калі колькасць дзяцей з АПФР меншая, чым указана ў Кодэксе Рэспублікі Беларусь Аб адукацыі (гл. вышэй).

У класе інтэграванага навучання і выхавання няпоўнай напаўняльнасці адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі і адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю адукацыйны працэс ажыццяўляе настаўнік, а настаўнік-дэфектолаг праводзіць карэкцыйныя заняткі.

Гульні па ўключэнні навучэнцаў з ОПФР у калектыў класа

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.